Totalul afișărilor de pagină

vineri, 1 martie 2013

Despre frumusete si iubire.....




Avem tendinta de a ne dori sa fim perfecte indiferent ca este vorba de viata personala, profesionala sau sociala. Cea mai buna la scoala pentru a nu dezamagi parintii, cea mai buna angajata pentru a ma evidentia in fata sefului, cea mai tare tipa pentru a-mi arata veleitatile de cuceritoare.
     Oricum te stradui degeaba sa fii perfecta. Nu imi doresc sa te dezamagesc dar adevarul este ca indiferent de cat te vei stradui oricand se va gasi cineva sa-ti spuna ca nu esti suficient de frumoasa, ca nu gatesti suficient de bine, ca te imbraci prea provocator.
     Insa tu ai incredere in tine si stii ca esti cea mai frumoasa chiar daca nu esti asemeni imaginilor des promovate din revistele pentru femei in care frumusetea e la mare pret, stii ca gatesti cele mai delicioase sarmalute pe care le-ai invatat sa le faci de la mama ta si ca provocator nu este altceva decat…. lasa-ma sa fiu sexy, daca nu-ti place alege altceva :) .
     O sa vorbim altadata mai mult despre drumul pentru cucerirea acestei redute mult ravnite: perfectiunea.
     In cautarea acestei perfectiuni unul dintre criteriile de care ne legam este frumusetea exterioara, cea despre care iti povesteam mai sus ca o folosesc pentru a ma “juca”.
     Sunt ani buni de cand mitul femeii frumoase este mediatizat si asidu dezbatut.
     Doar atata credit sa ne acordam?
     Frumusete exterioara pentru a crede ca vom primi iubirea si respectul pe care ni le dorim.
     Nu spun ca nu este o conditie care poate aduce lozul castigator dar ce te faci daca acest atu nu exista. Pentru ca acel gen de frumusete de care ne tot “lovim” nu este accesibil tuturor femeilor. Ma refer la acea tipologie “perfecta” prezenta in revistele de moda sau showurile de televiziune: frumoasa si un corp de invidiat. Desi imi place jocul sa nu te gandesti ca fac parte din acesta tipologie. Asta face jocul si mai incitant :) .
     Si totusi daca cauti frumusetea exterioara si nu perfectiunea nu intra in panica, exista o reteta si este usor de aplicat.
     Pustoaica fiind admiram revistele de moda Burda. Eram de-a dreptul fascinata iar imaginatia ma ducea pe un podium de prezentare asemanator celui vazut in revista. Dar cand inchideam revista realitatea ma aducea cu picioarele pe pamant.
     Nu eram decat o persoana normala, fara prea mari pretentii de diva seducatoare. Sigur nu am de ce sa ma plang, Doamne Doamne m-a inzestrat cu o fizionomie destul de.…reusita :) .
     Pe de alta parte bunica ma invata despre importanta a ceea ce ai in suflet. Imi vorbea despre bunatate, intelepciune, altruism si respect. De fapt ea imi descria inca de pe atunci conceptul de frumusete interioara. Si mai avea o vorba: frumos este ceea ce-mi place mie :) .Nu intelegeam legatura dintre toate acestea si frumusetea exterioara pe care mi-o doream.
     Eram bulversata, gandeam ca daca nu seman cu acele femei din revistele pe care le rasfoiam nu-mi voi gasi niciodata un partener. Si uite asa mi-am continuat straduinta in a deveni acea femeie frumoasa. Cautam acel ceva ce-mi lipsea, ceva care sa-mi dea senzatia macar ca pot ajunge ca cele din reviste. Intreaga mea existenta de atunci se invartea in jurul acestei idei: frumusete exterioara egal perfecta.
     Nu stiu nici acum de ce cautam perfectiunea agatandu-ma de acel unic reper. Mult timp am ramas in cautarea ei. Poate mai putin anii urmatori pentru ca intre timp viata ma provocase sa am alte prioritati si sa descopar ce este mai important pentru mine.
     Asa am ajuns la momentul de referinta din viata mea cand mi s-a spus ca sunt o femeie frumoasa. Si nici macar nu mi-a spus-o un barbat, cum probabil te asteptai :) .
    De fapt atunci am pus punct cautarilor mele frenetice. Stai, nu te gandi ca atinsesem idealul frumusetii dar cu siguranta gasisem raspunsul la toate nelinistile mele legate de acest subiect. Iata cum s-a intamplat.
     Tot atunci m-a luat de mana, m-a dus in fata unei oglinzi si m-a intrebat: ce-ti place cand te uiti la tine? I-am raspuns vesela si din tot sufletul: ochii. Asta a fost pentru mine revelatia intregii mele existente de pana atunci.
     Mi-am adus aminte cum bunica imi spunea ca ochii sunt oglinda sufletului si atunci am stiut ca am gasit ce cautam: locul de unde vine frumusetea si cel prin care se reflecta. Imi era suficient sa descopar ca sunt frumoasa, asa in felul meu . Atunci toata lumea mea s-a schimbat.
     Am imbratisat-o cu putere iar pentru mine a ramas unul dintre oamenii care mi-a schimbat viata. Alaturi de bunica care mi-a cladit interiorul cu rabdare si multa maiestrie.
     Nu stiu daca aveam nevoie de validare pentru a ma vindeca de chinuitoarea idee din adolescenta de a considera ca numai prin acest tip de frumusete sunt perfecta dar iata ca aceasta a venit. Sigur ai putea sa ma intrebi: poate ti-a facut un compliment? Si daca ar fi asa ii sunt recunoscatoare ca folosind doar cateva cuvinte mi-a adus stabilitatea emotionala de care aveam nevoie.
     De atunci nu am mai cautat perfectiunea, important este ca mi-am descoperit sursa frumusetii exterioare. Si ce mai pot sa-ti spun este ca interiorul, cel despre care vorbea bunica mi-a desavarsit un tip de frumusete ce mi-a adus sclipire in ochi (stii expresia: zambesti cu ochii) naturalete si o fizionomie adolescentina.  
 Deci, daca totusi te decizi sa cauti frumusetea exterioara atunci reteta ei consta in cautarea a celei mai bune resurse din tine. Priveste in interior cand ai momente de indoiala si cu siguranta vei avea de ce sa te “agati”. In fiecare dintre noi exista un dram de bunatate, empatie, inocenta si caldura. Atata de frumos ti se reflecta toate acestea pe chip!
    Vei descoperi astfel ca acest tip de frumusete te va ajuta sa transformi zilele proaste in zile bune, sa obtii succesul in cea mai importanta afacere pe care ti-o doresti dar mai cu seama sa aduci pe langa tine oameni frumosi asemeni tie indiferent unde si in care moment al vietii te afli.
  
     Audrey Hepburne spunea despre frumusete:Pentru ochi frumosi, cauta frumosul in ceilalti. Pentru buze frumoase, rosteste doar vorbe bune, iar pentru echilibru in viata, mergi fiind constient ca nu vei fi niciodata singur.

Cred in roz. 
Cred ca rasul este cel mai bun exercitiu care arde calorii. 
Cred in sarutari, multe sarutari.
Cred ca este important sa fii puternic atunci cand lucrurile nu merg cum trebuie.
Cred ca fetele fericite sunt cele mai frumoase fete.
Cred ca maine este o noua zi.
Si cred in miracole.
Adevarata frumusete a unei femei nu sta in infatisarea sa, ci in sufletul sau. Frumusetea este grija pe care o daruieste si pasiunea pe care o arata. Frumusetea unei femei se dezvolta de-a lungul anilor.
Audrey Hepburn despre frumusete
Frumusetea unei femei nu sta in garderoba sa, in postura cu care se prezinta sau in felul in care isi piaptana parul.



Niciun comentariu: