Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 10 aprilie 2013

Libris.ro si intrebarea DE CE CITESC?






   Buna,revin  cu un nou articol avand ca tema principala intrebare: de ce citesc?Este o intrebare simpla in aparenta,dar complexa in strafundurile sale.O sa incep cu ce inseamna cartea pentru mine, astfel treptat voi reusi sa explic mai bine de ce citesc, ce anume ma face sa caut carti oriunde m-as afla, oras, biblioteca,la prieteni si chiar in vacanta cand sunt..nu uit sa caut vreo librarie simpatica pentru  a fi aproape de cartile mele favorite. CARTEA e SINGURA  de natura divina.Cartea si muzica fac sa plece din viata noastra acel social mizer-munca,mancare,somn.Cine scrie e un geniu in aceasta societate,cine citeste e cu un pas inapoi celui care scrie.Santem atat de mici si temporari in acest univers in care exitam si totusi dam culoare si directie lucrurilor.Ne miscam intre miliardele de scrieri si ramanem vesnici in interiorul lor;vom exista vesnic in continutul operelor in care ne regasim traind. „Eu mi-am imaginat întotdeauna Paradisul sub forma unei Biblioteci. alte persoane consideră că ar fi o grădină, alții și-l pot închipui ca un palat; eu l-am imaginat întotdeauna ca o bibliotecă...” Jorge Louis Borges.
În concluzie, cărțile reprezintă pentru mine viață și paradisul pe pământ (nu stim ce ne așteaptă după moarte!). Cartea reprezinta un izvor nesecat de cultura si mereu un refugiu unde sa fim doar noi cu ea, fericiti si impliniti.
 Citesc pentru ca vreau sa cunosc lucruri noi, complexe si fantastice. Citesc pentru cultura mea generala, cunoasterea inseamna putere. Citesc pentru ca iubesc acele personaje din romanele lui  Dostoievski sau Umberto Eco, naravase, naive in sinea lor si pline de iubire, egoism si tulburari emotionale, intr- o nesecata lupta pentru obtinerea fericirii, a sentimentelor duse pe cele mai inalte culmi ale existentei umane. Citesc pentru ca uneori  imi place sa ma ,,teleportez,, virtual in lumea de basm plina de fiinte fantastice, pure si neprihanite. Citesc pentru ca am vazut asta la parintii mei, si cei niste devoratori de romane politiste by Agatha Christie sau Kate Atkinson. Citesc pentru ca nu stiu ce sa fac altceva mai util de atat, cu timpul meu pretios. Si in cele din urma citesc pentru a demonstra tuturor ca romanul inca citeste, si inca niste carti bune!Voi de ce citit?Sau nu o mai faceti?

 P.S-Libris.ro este universul cartilor, aici puteti gasi o sumedenie de carti on-line din toate domeniile.Sigur veti descoperi ceva util si pe placul vostru!Particip si eu la concursul organizat de Libris.ro, daca si tu ai un blog nu ezita sa te inscrii!




  Hugs!





6 comentarii:

Unknown spunea...

frumos scris,si eu iubesc cartile, mai ales cele istorice si politiste.in multe dintre motivele tale ma regasec si eu.o zi buna!

Carmen Tender spunea...

ma bucur ca ti place articolul.

Anonim spunea...

Eu inca mai citesc si ma bucur ca mai promoveaza cineva cititul. Felicitari pentru articol!

Carmen Tender spunea...

Multumesc, ma bucur ca inca stim sa apreciem cartea.Pup

Bianca Roxana spunea...

Frumos articol..si mie imi place lectura si ma bucur tare mult pentru aceasta campanie!
Succes!

Carmen Tender spunea...

Ma bucur ca ti place!Pupici