Totalul afișărilor de pagină

marți, 6 mai 2014

Vreau sa iau parte la schimbare!




  Ce facem noi pentru tara noastra ? Dar ea pentru noi? Îmi vine acum în minte, vorba presedintelui american Washington care spunea “Nu întrebati ce poate face tara pentru voi, intrebati-va ce puteti face voi pentru tara?” Bun dar suntem în Romania ! Orice tanar vrea de la stat un camin si un loc de munca. Si daca nu le primeste fuge! Fuge peste Ocean sau unde poate sa castige bani mai usor si intr-un timp mai scurt…
De ce fuge? Vrea si el sa îi fie bine.Viseaza ca dupa 1-5 ani de munca sa vina mandru în tara si sa se simta realizat. Cel mai important aspect pentru mine, e tineretul. Dupa  parerea mea, nu am nevoie de o protectie de la stat ci de o sansa. Nu vreau sa mi se dea ajutoare peste ajutoare si promisiuni desarte. Ci o sansa. Am nevoie de siguranta unui viitor sigur. Un mediu de afaceri sanatos ajuta mai mult ca 1000 de ajutoare sociale. Cei care ma huiduie la ce spun acum, sa se gandeasca la cei plecati. Mereu în sufletu lor arde o parte numita Romania. La un smiplu cantec sau cuvant, acea parte se trezeste. Prietenii, plaiurile natale! Au disparut în portofel. Traieste mai bine material dar sufera. De ce sa sufere fara rost? Nu pot sa aiba parte de tot în tara lor ?
Ce as schimba atunci in tara mea ? În primul rand tinerii, pentru ca ei urmeaza la putere într-o zi, si ca pentru ei muncesc “oamenii mari”. Trebuie sa gandim mai bine. Nu arunc hartia la cosul de gunoi pentru ca altfel ma fac de rusine, sau pentru ca o sa iau o amenda. Ci pentru ca e orasul meu, si eu traiesc în el. Daca e murdar, voi pasi în mizerie, ceea ce nu îmi va placea. Lasand la o parte exemplul, as schimba deci mentalitatea. Educatia noastra e una de pura tranzitie. Ne-am nascut în comunism, am crescut în democratie, iar educatia am primit-o de la oameni dezvoltati în comunism, care la randul lor gustau democratia pentru prima oara. A iesit ceva interesant. Cu gandul în Europa. Suntem parte din Europa geografica dar nu din Europa unita. Ca sa ajungem acolo trebuie, ca noi, tinerii de azi, sa privim societatea ca mediul nostru de dezvoltare. Suntem unici dar nu singulari.
Coruptia intens mediatizata e un fiasco. Ea va exista cat noi, cetatenii o vom cere. Pare bizar, dar orice functionar, cand iese din biroul lui, devine un simplu cetatean. Va merge la randul lui la o institutie unde va încuraja coruptia. Sa nu uitam ca fiecare e platit pentru munca lui. Chiar daca putin, dar mai mult nu se poate.Mai sunt cei care pleaca la studii, fapt ce face Romania un exportator de inteligenta. Trist dar adevarat. Daca am o idee, nu o pot aplica usor in Romania, dar “afara” sunt încurajat. În loc sa exportam produse cu înalta prelucrare, exportam forta de munca înalt calificata. Pe gratis! Ca un rezumat, as schimba un pic mentalitatea tanarului roman, politica pentru mediul de afaceri si învatamantul.

Alaturi de ONGfest 2014, fac apel printr-o (r)evolutie in domeniul educatie,sa schimbam ceva pentru noi,pentru urmasii nostri!Prin faptele mici se poate ajunge la fapte mari,sunt sigura de acest lucru!O organizatie participanta este Avon Cosmetics,de care stiu ca este implicata in multe actiuni caritabile si nu numai, o organizatie alaturi de care voi incerca sa fac ceva,sa arat ca lumea poate fi schimbata de noi,impreuna!

Niciun comentariu: