Totalul afișărilor de pagină

joi, 20 iunie 2013

Visul meu in lumea antreprenoriatului



love your business


   

 Din punctul meu de vedere, nu exista afaceri traditionale si afaceri online. Exista doar afaceri.Pentru a pune corect bazele unei afaceri in ziua de azi, nu-ti poti permite sa ignori componenta digitala. Daca o faci, o faci pe raspunderea ta si poti fi sigura ca ideea ta grozava va fi accesata in cel mai bun caz de catre piata locala. Dar chiar si asa, cu costuri mult mai mari decat daca ai avea in vedere sa dezvolti si prezenta ta online.

Daca te mai afli inca printre scepticii care se intreaba de ce-ar trebui sa implementeze si partea de comunicare si promovare online in afacerea lor, am sa-ti raspund foarte simplu. Pentru ca in felul acesta ai mai multe sanse ca afacerea ta sa existe si peste cinci ani.In primul rand, trebuie sa ai un site. Si cand spun asta, nu ma refer la site-urile pe care stii tu ca unii au dat mii de euro. Exista acum o multime de resurse gratuite cu ajutorul carora iti poti face singur site-ul. Platformele open source tip wordpress sunt atat de accesibile. Poti merge pe varianta free, caz in care adresa site-ului tau va fi ceva de genul: www.afacerea.wordpress.com sau sa-ti achizitionezi un domeniu, o gazduire si adresa site-ului tau va fi incununata de multe idei de pe site-ul startmeup.ro.Parerile sunt impartite. N-am sa fac polemica si nici nu are rost sa fac analiza de studiu pe fiecare din ele.Eu detin un  site,este la inceput de drum dar sper sa fac din el o reala afacere,prin reclame si cu ajutorul diverselor programe de publicitate pentru care este platit cu bani frumusei ;) Prima data mi-am instalat o tema de wordpress pe domeniul meu si am inceput  sa-mi construiesc site-ul.  Am sa-ti spun un mare secret. De fapt secretul care a stat la baza tuturor cunostintelor mele tehnice. Stii care este acela? GOOGLE. Totul e sa pui intrebarea corecta. Daca incepi cu HOW TO… nu se poate sa nu obtii rezultatele dorite. Singurul aspect mai putin placut in acest stadiu, este ca risti sa pierzi destul de mult timp. O pot  face singura? Cu siguranta. Daca esti o persoana cu abilitati tehnice, chiar o sa te distrezi grozav facand asta.A doua optiune e sa rogi pe cineva experimentat, sa faca acest lucru pentru tine. Vei castiga timp pretios,dar eu nu am recurs la metoda asta. Dupa ce am discutat impreuna cu o prietena strategia de marketing, pasii pe care am hotarat sa mergem, au fost urmatorii:
  • Promovare locala strict la magazin, cu bannere, etichete si promotii adaptate sezoanelor, sarbatorilor, evenimentelor.
  • Promovare pe o pagina de Facebook. Reclame cu target local initial (pentru a intelege potentialul orasului si a canaliza clientii spre magazinul fizic) si apoi reclame cu target national. In afara de faptul ca in jurul afacerii s-a strans o comunitate frumoasa de fani, acestea ( pentru ca profilul demografic inclina clar balanta:)) sunt exceptional de comunicative. Isi exprima fatis incantarea fata de produse, nu numai ca dau Like-uri, dar intreaba de culori, de dimensiuni, etc. Iar costul ajungerii la aceasta comunitate a fost mult mai mic si mai eficient decat ar fi putut-o face o reclama traditionala in ziarele locale.
  • Intre timp, pregatim magazinul online. Se fac poze, se creeaza specificatii, se scriu povesti. Iar fanele de pe pagina de Facebook abia asteapta lansarea lui.
  Trebuie sa fii creativa(eu nu duc lipsa de asa ceva :)) si sa folosesti absolut toate instrumentele de marketing posibile.In plus, va informez despre Caravana Start me up, care va ajunge în următoarele orașe: Bucuresti, Timisoara, Cluj, Sibiu, Brasov, Constanta, Galati si Iasi. Aici mai multe informații despre program.



Hugs!




4 comentarii:

Madalin Blidaru spunea...

Afacerile sunt tot afaceri. Intr-adevar. Bafta!

Carmen Tender spunea...

Da,multumesc ;)

Stefan Alexandrescu spunea...

Intr-adevar, modul in care ai descris, cu ajutorul perseverentei si strategiei, te pot ajuta sa dezvolti o reala afacere pe cont propriu. Mult succes!
Iti recomand si acest serial, care sunt convins ca va contribui la cultura ta antreprenoriala! http://filme-carti.ro/filme/the-apprentice-2004-2012-23146/

Carmen Tender spunea...

Miltumesc pentru aprecieri,voi intra sa-l vad,chiar sunt curioasa ;)